Új felfedezésre bukkantak a szegedi BYD gyár alatt – az egész beruházást a feje tetejére állíthatja

2025. április 21. 22:07

A szegedi feltárás híre már a nemzetközi sajtót is bejárta.

2025. április 21. 22:07
BYD Revenue Surpasses Tesla

Régészeti felfedezést tettek Szegeden a Magyar Nemzeti Múzeum és a Móra Ferenc Múzeum szakemberei: az épülő BYD autógyár területén egy több ezer éves avar kori temetőre bukkantak – írja a Promotions.

A lelőhely több mint 150 sírt rejt, melyekből számos tárgyi emlék – köztük az elhunytakkal együtt eltemetett használati és dísztárgyak – került elő.

Ezt is ajánljuk a témában

Bár a feltárás párhuzamosan zajlik a gyár építésével, a beruházók aggodalmukat fejezték ki, hogy a régészeti munkák esetleg késleltethetik a BYD komplexum tervezett őszi átadását. 

Botka László, Szeged polgármestere azonban megnyugtatóan nyilatkozott: a város, a kivitelezők és a kínai autógyártó között folyamatos az egyeztetés, és egyelőre nem várható csúszás az építkezés ütemtervében.

Sztankovánszki Tibor, a Móra Ferenc Múzeum régésze elmondta, hogy a felfedezés teljesen váratlanul érte őket, mivel a korábbi próbafeltárások nem jelezték a temető jelenlétét.

A szegedi feltárás híre már a nemzetközi sajtót is bejárta: a The Archeologist című szaklap is beszámolt a leletről. 

A régészek szerint elképzelhető, hogy a temető mellett településnyomokra is bukkannak, így a kutatások a gyár körüli területeken tovább folytatódhatnak.

Nyitóképünk illusztráció. Forrás: CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP

 

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csihi-puhi
2025. április 22. 01:33
Miért Szeged környékét választotta a BYD? EGT terület, vasúti összeköttetés Szabadkával és Belgráddal. Vasút nyugat felé. Vizi összeköttetés a Tiszán keresztül az Al-Dunával, a Maroson is lehet szállítani, talán összekötni az Olttal az Al-Dunáig, Fekete-tengerig. Avar központot találtak? Kösz :)
csihi-puhi
2025. április 22. 00:54 Szerkesztve
És ha Kínában az állami telek bérlőjének van saját ingatlanja és gyárat akar ott, akkor 50 alkalmazott felett kínaiakat is kell alkalmaznia, persze a vállalat formája vegyesvállalkozás és a kínai alkalmazottak a Kínai Kommunista Párt tagjai akik a HR-ben dolgoznak a kínai munkaerő miatt és angol nyelvtudásuk miatt. Ha a vállalat sértené Kína érdekeit, jelentik a Pártnak. Ha nem sérti, profitál a befektető.
haxima
2025. április 22. 00:23
Egyébként ez egy röhej. Hogy a bánatban van, hogy a régészeknek fogalmuk sincs x évig, hogy hol is kellene áskálni, de ha arra megy a pálya, vagy építenek oda valamit, akkor rögtön rohadt fontos lesz? Már bocs, vagy van valami fogalmam, hogy adott területen mégis mi volt, és akkor tárják fel építkezés nélkül is. Aztán mégis mi a szart várnak? Abból a korból vannak sírok, vannak emlékek, ki a tökömet érdekel egy százhuszadik cserépedény?
kbs-real
2025. április 22. 00:19
A "több ezer éves" a szokásos nagyotmondás akart lenni, gondolom.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!